EU birokracija in slovenski organi so zapovedali, da vam moramo povedati, da morate vedeti, da na naši spletni strani uporabljamo piškotke! Ja, imamo jih, pa tudi napolitanke in tiramisu. Lahko pa pridete tudi k nam na toplo mleko in Domačico ali pa mamin štrudl.

Če ostanete na naši strani, pomeni, da ste obveščeni in se s tem strinjate (če ne, pa si pojdite po piškotke drugam, v trgovino recimo).

Mimogrede, lačni otroci v Afriki nimajo piškotkov!!!!

Ugrizni in nadaljuj...
Članki   |   Trčenje Vettla v Hockenheimu
Tudi Ferrari nosi del krivde
Sebastian Vettel je s trčenjem v zaščitno ogrado dobesedno odvrgel gotovo zmago. Čeprav se mu je Hamilton vse bolj približeval, pa del krivde nosi tudi komandni pult Scuderie in Maranella.
Bojan Vrbnjak
23. julij 2018 | 8:11:16

From Hero to Zero v samo nekaj krogih. Sebastian Vettel je ravno na domači dirki v Hockenheimu doživel najbolj grenke minute svoje kariere. Vse je bilo super, kulisa 72.000-ih gledalcev na tribunah, pole position in Lewis Hamilton na 14. štartnem mestu. Dolgo je kazalo, da se bo Vettel sprehodil do zmage, dokler po njegovem prvem postanku v boksih ni prišlo do prve debate. Kajti Sebastian je na stezo prišel za svojim moštvenim kolegom Raikkonenom, ki je svoj postanek opravil veliko prej in bil najverjetneje na drugačni strategiji.

Toda komandni pult Ferrarija se je odločil, da vztraja pri aktualnem vrstnem redu, čeprav je Nemec hitro po radijski zvezi bentil: "Ali lahko vidite temperature mojih pnevmatik?" tako Vettel preko radijske zveze. Toda Vettel je moral čakati, dolgih 13 krogov je bil za Raikkonenom, od tega 11 skorajda v zadku moštvenega kolega. Šele potem je lahko šel naprej, ko je komandni pult vendarle sprejel odločitev. Po pripetljajih pozneje, se o tem primeru ni več veliko debatiralo. Vettel je končal v zaščitni ogradi in doživel dramo namesto poletne pravljice.

Toda za situacijo med Vettlom in Raikkonenom je veliko več, kot bi so mnogi sprva mislili. Najprej si je potrebno prebrati citat šefa ekipe Ferrari Maurizia Arrivabeneja: "Za nas bi bilo v tem obremenjujočem koncu tedna zelo pomembno, da zmago pripeljemo domov. Naš dirkalnik je pokazal, da to zmore." Težke besede v PR-govorici. Namesto da bi Vettla po njegovi napaki vzel v bran, je Arrivabene bil s to izjavo povsem jasen: Kriv je dirkač. Spomnimo se, da se je Mercedes samo dan prej postavil v bran Hamiltonu in njegov izlet s steze pripisal tehnični okvari pred dogodkom.

Ferrari pa je storil prav obratno. Ampak v ozadju je še veliko več. Ferrari je namreč Vettla že na dirki pošteno oslabil, ko so tako dolgo čakali z menjavo mest, ko je imel Nemec še povsem sveže pnevmatike. Očitno so se bali, da bi zbudili duhove preteklosti. Moštveni ukazi so pri Ferrariju delikatna tema in ravno tukaj v Hockenheimu se je pripetil primer med Alonsom in Masso.  

Ferrariju se je že večkrat očitalo, da je Raikkonen pri njih v podrejenem položaju. In očitno so želeli to v Hockenheimu preprečiti za vsako ceno. Pri tem pa bi bila ravno v tem položaju najbolj pravilna poteza menjava mest. Ne nazadnje sta bila Vettel in Raikkonen na povsem različnih strategijah. Popularni Iceman je na menjavo pnevmatik prišel že v 14. krogu, Vettel pa šele v 25. krogu, tako da je Raikkonen prišel pred Vettla le na podlagi ekstremnega undercuta. Medtem ko bi Vettel lahko vozil do konca dirke, bi moral Raikkonen v normalnih pogojih še enkrat na menjavo pnevmatik.

"Menim, da je imel Ferrari tukaj težavo, da sprejme pravo odločitev," meni tudi šef ekipe Mercedes Toto Wolff. Sam trdi, da je ukaz menjave mest med moštvenima kolegoma običajna stvar, če sta na različnih strategijah. Pri tem pa ni bil Kimi Raikkonen problem. Jock Clear, šef inženirjev pri Ferrariju, je Finca previdno in skrbno pripravljal na menjavo mest. Ko je Raikkonen dojel, kaj mu želi Clear dopovedati, je sam povedal po radijski zvezi: "Če želite zamenjati mesta, potem mi to enostavno povejte."

Ko je Vettel končno šel mimo Raikkonena, je takoj nizal hitrejše kroge od moštvenega kolega. Več kot očitno, da je Nemec v teh 13. krogih za svojim moštvenim kolegom izgubil preveč časa. Kajti Hamilton se je v tem času nevarno približeval in vozil tudi skoraj dve sekunde hitreje kot Nemec. Še bolj hudo pa je bilo dejstvo, da si je Vettel v tem času uničil sveže pnevmatike mehke zmesi. Namesto da bi izvlekel kapital iz povsem novih pnevmatik, je moral v tem času enajst krogov voziti v umazanem zraku.

Ko je potem še nastopil dež in je Hamilton s svežimi ultra mehkimi pnevmatikami povečal pritisk, je Vettel v lovljenju izgubljenega časa storil napako. Seveda je potrebno napako pripisati njemu in neverjetnemu pritisku Hamiltona, toda Vettel bi si lahko v teh enajstih krogih privozil veliko večjo prednost in si ustvaril bolj ugoden položaj. Kajti ne gre verjeti, da bi se Hamilton v tem primeru tako približal Vettlu, saj bi imel Nemec pnevmatike, ki bi bile v veliko boljšem stanju. Zaradi tega se mora Ferrari vprašati, zakaj je tako otežil delo lastnemu dirkaču.         

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
roberto
Točno tako. TO je bila velika napaka moštva. Namesto, da bi ga takoj, ko je Seb prišel od zadaj spustili naprej in bi oba vozila svoje čase, so kar čakali. S tem ustvarili nervozo, uničili gume, zmanjšali zaostanek konkurentov zadaj in vnesli veliko nervoze na voznika. Posledica tega je bila, da je moral kasneje Seb voziti bolj na polno s slabšimi gumami. Napaka je bila res njegova, vendar če upoštevaš še vse to kar se je prej dogajalo ...
23.7.2018 9:02:30
Fero
Če ne bi bilo dežja, potem bi se jim itak izšlo, tako pa tudi trše gume v dežju niso boljše od ultra mehkih.
23.7.2018 9:37:03
duss
Ne vem, kdaj je F1 postala tako "soft", tako politično korektna. Včasih nebi bilo nobenega dvoma, kaj mora storiti Kimi, ker bi v nasprotnem primeru marsikaj poletelo skozi okno DiMontezemola Bi pa pričakoval, da bi tudi Vettel pokazal malo več agresivnosti (kot npr. Botas ob restartu), tako pa je bilo videti, kot da nima najmanjših možnosti.
23.7.2018 12:26:57
duss
Na eni strani imamo to politično korektnost, te predvidljive PR izjave dirkačev in ekip, na drugi strani pa bo Hamilton vsak čas začel molit rožni venec na stopničkah.. Hvala bogu, da je bil dež, da se lahko vsaj kaj pogovarjamo takole
23.7.2018 12:28:53
bojci1
Makaronarji imajo defenitivno največjo zaslugo,da niso zmagali in to dvojno...
23.7.2018 15:32:31
QuickNick
citat: "Namesto da bi Vettla po njegovi napaki vzel v bran, je Arrivabene bil s to izjavo povsem jasen: Kriv je dirkač. Spomnimo se, da se je Mercedes samo dan prej postavil v bran Hamiltonu in njegov izlet s steze pripisal tehnični okvari pred dogodkom." Zato bom vedno navijal za Ferrari, ker ne lažejo in ne igrajo umazane igre in dirkači ne morajo imeti toliko moštveno političnega vpliva kot npr pri Mercu in RBju.
23.7.2018 17:04:33
Dynisco
Kaj pa, če enkrat začnejo lagat in igrat umazane igre??? Boš še navijal zanje?
23.7.2018 17:37:23
hubertfast
Jaz pa prisegam na staro dobro dunajsko šolo 😎🤣😎
23.7.2018 18:08:10
CarlosCar
Ferrari ima zgodovinsko breme teamorderja še iz časov Villeneuve/Pironi, da o Schumacher/Barichello sploh ne govorimo. Takšna ekstremna moštvena politika 1. voznika, kot jo izvaja Ferrari, je pri publiki strašno nepriljubljena, zato so vedno v veliki zadregi, če jo morajo napovedati po radiju. Posebej včeraj je bila situacija malo neugodna za takšne akcije, saj je bila dirka šele na polovici, pa tudi Vettel ni bil ravno prilepljen na Raikonnenov zadek. Dosti lažje delo je imel Toto , saj se je Bottas povsem neprimerno zaganjal v heroja dirke, ki mu niti na kraj pameti ni padlo, da bi pustil Finca s svežimi gumami mimo brez boja na nož. Toto je seveda dovolj inteligenten, da ve, da bi kaj lahko ostal Mercedes na Veliki nagradi Nemčije brez točk samo zato, ker bi en Bottas rad pokazal, da je tudi on hiter. Saj lahko, vendar bo moral pojest še malo žgancev in osvojiti kakšen naslov prvaka, da bo lahko po mili volji v takšni situaciji nadlegoval enga Hamiltona.
23.7.2018 18:23:06
macolar
QuickNick, svoj zadnji stavek preberi še enkrat, v primeru da ne razumeš kako mimo si ga napisal, ga preberi še enkrat in ponavljaj vajo....Ali si začel gledat F1 šele pred parimi dirkami? - "Ferrari nikoli ne laže in ne igra umazane igre" - hehehe, kaj si pa popil, menda ti ja ne podtikajo rufisev v pijačo. Nobena ekipa ni čista, še najmanj tiste z dolgo in uspešno zgodovino. Ampak da pa napišeš tak komentar pa tudi moraš imet probleme z spominom, ali pa z definicijo poštenosti. V zadnjih 20tih letih je bilo kar nekaj primerov nečistostosti, laganja in nepoštenja. Tega pa so se posluževali vsi: Ferrari, Mclaren, Williams in itd....
23.7.2018 18:24:04
Senna4Ever
Hm, zanimivo. Po očitni napaki Vettla sem pričakoval kak članek, ki bi bil malo bolj kritičen do nemškega dirkača, ki več kot očitno pod pritiskom dela napake. Morda nekaj v stilu članka po dirki v Silverstonu, kjer se je dokaj kritično pisalo o slabih štartih (in še čem) Hamiltona, kot da je to največja težava za slabše razplete nekaterih dirk pa čeprav je iz vesolja razvidno, da je letos Mercedes parkrat taktično povsem pogorel proti Ferrariju, še zlasti v trenutkih, ko je bilo potrebno ob prihodu SC pravilno odreagirati z menjavo gum. In proti tej težavi (ter težavi z letos slabšo zanesljivostjo) je nekaj slabših štartov minoren problem. Sedaj pa namesto tega praktično berem opravičevanje Nemca in delno naprtitev krivde moštvu. Resno?! Ali samo jaz tu vidim določeno navijaštvo za Vettla?! Zavedati se je potrebno, da je bil tole letos že njegov drugi velik kiks (prvi je bil trčenje v Franciji z Bottasom), s kateri izgublja dragocene točke izključno po svoji lastni krivdi, kar lahko konec leta rezultira v izgubo naslova. In kaj bomo komentirali takrat, če se to zgodi? Da je imel Mercedes boljši avto, čeprav ga letos (vsaj zaenkrat) nima? Da je krivo moštvo, ki Kimiju premalo odločno reče, naj se Vettlu na široko umika?!
24.7.2018 3:37:29
newsman
@Senna4Ever - Dobro jutro. Še enkrat preberi zadevo. Kriv ali sokriv je pa razlika. Napaka je njegova, toda če...saj piše. Ampak kdor dlako v jajcu išče, ta je vsekakor najde, čeprav le zase.
24.7.2018 7:15:38
RenaultF1
@newsman, Senna4Ever je postal tisto kar je ocital MSjevim navijacem, zal. Ampak Vettel je sam priznal napako.In to je to. Tudi po televiziji je povedal .
24.7.2018 7:39:56
newsman
@RenaultF1 - saj. Priznal je, kriv je, toda če se ne bi fijakal 13 krogov za Kimijem, bi imel večjo prednost in mu ne bi bilo treba gonit na vso silo. Če, če..ampak kriv si je sam in to dobro ve.
24.7.2018 7:45:14
tadejkrze
A sem samo jaz mnenja, da tudi če bi ga Raikkonen takoj spustil predse, bi vseeno naredil napako? Steza je bila vlažna ( ), ovinek Sachs je kar smotan, sem mnenja, da bi ga tudi z umirjeno vožnjo tam odneslo. Če je bil pa Vettel toliko hitrejši, bi pa prehitel Raikkonena, sej sama steza ni tako problematična za prehitevanje
24.7.2018 8:42:01
newsman
@tadejkrze - seveda bi lahko naredil napako tudi v tem primeru, toda pozabljamo, da se mu je Lewis v teh 11 -13 krogih približal na nekaj sekund. Nadoknadil je namreč veliko časa, saj je vozil 1-2 sekunde hitreje.
24.7.2018 9:32:09
hubertfast
Kaj pa vem? Lahko rečem samo to, da mi F1 feni, ki ne navijamo za Ferrari ali Vettla, da se mu nismo rogali in nismo njegovo napako obešali na veliki zvon. Sicer je bil občutek po dirki neverjetno dober, še posebej, ker je bilo v soboto popoldan malo bolj turobno. Ferrari je naredil 2 napaki, prvič da je Vettla poklical malo prepozno v box zato, da je potem posledično prišel za Kimija, drugič pa to da se mu ni Kimi takoj nekje na ravnini dal krepko na stran (najbolje malo na travo), da bi Vettel imel res veliko prostora da navidezno švigne mimo. Ko se je pa vsul dež, je Vettel že vedel, da je Hamilton v elementu. Poznavalci vemo kaj to pomeni, skratka, da je takrat praktično popoln in nepremagljiv. Vettlu je seveda bilo hudo, kake občutke je takrat doživljal ve on sam. Videli smo pa posledico, človek misli eno, zgodi se drugo, dobro, da je ograja za silo ostala cela. Zdaj naprej o bogu raje nebi....
24.7.2018 9:54:18
roberto
@Hubi: Ravno to je sedaj manjkalo pri ferrariju ... 100% podpora prvemu vozniku. tako kot dela Merc že celo leto. Letos sta se Merca že nekajkrat srečala na stezi, pa sta šla mimo v prvem ovinku in to tako elegantno, da je bilo komaj opaziti. Če tega ne bodo uvedli tudi pri Ferrariju potem je letošnji naslov šel po gobe. Tako kot so sedaj pustili Seba zadaj toliko krogov in da je še uničil gume s preizkusi prehitevanja ... katastrofa. Na koncu je res, da je Seb naredil tam napako. Ampak je bil do takrat v povsem drugačnem položaju (dobro znerviran in s slabimi gumami) kot bi lahko bil (sproščen, z dobrimi gumami in veliko prednostjo). Tako kot se ham vozi zadnja 4 leta: skoraj vedno iz prvega mesta na startu in lepa nedeljska vožja daleč spredaj...
24.7.2018 10:29:58
hubertfast
@roberto, no to se strinjam, ko je Vettel znerviran je bolje da bočno ustavi na varnem mestu. Ni treba da zaigra napako pa sesuje avto, ograjo pa še sc pride potem na cesto 🤣
24.7.2018 11:15:46
tadejkrze
@Newsman, tudi to je res
24.7.2018 11:17:37
QuickNick
macolar, naj bolj natančno razložim, da boš razumel. Ferrari v se zadnjih 25 letih ni posluževal ilegalnih stvari tako kot so se Williams (aktivno vzmetenje), McLaren (v dobi Adriana Neweya), Brown (2009), Red Bull (difuzorji itd.) in Mercedes ki se je v ozadju dogovoril o spremembi motorjev in posledično lahko že 1 do 2 leti prej začel razvijati hibridni motor in si pridobil prednost, ki so jo imeli do letos. Zdaj, ko jih je pa Ferrari ujel v zmogljivosti motorja pa jokajo, da Ferrari ni legalen itd. Ferrari je najuspešnejše moštvo F1 zato se iz obupa ostala moštva poslužujejo umazane igre in "gibanja v sivi coni pravilnika".
24.7.2018 12:42:09
hubertfast
@QuickNick, tukaj si malo zgrešil ali si pa gledal drugo serijo. 1. Williams ni imel nelegalno aktivno vzmetenje, imel ga je kvečjemu Beneton vsaj v prvi sezoni ko je z Schumacherjem osvojil naslov prvaka. 2. povej kdaj je bil Adrian Newey na tapeti pri McLarnu z nepravili? McLaren je kolikor vem imel baje za leto 2000 pripravljeno v Mercedesovim motorju neke revolucionarne specialne bate iz magnezija ali nekaj podobnega, kar so jim potem po hitrem postopku banali, pa še neke finte so imeli z menjalnikom. Ne vem točno kaj je že bilo (mogoče bo nam kak Lotus72 povedal). Zadeva ni bila nelegalna, bi jim pa očitno prinesla tako prednost, da bi prvenstvo bilo nezanimivo. 3. Brawn 2009, tip je že decembra FIA-o in ostala moštva povprašal kaj si mislijo o postavitvi difuzorja (ali nekaj podobnega), nazaj je dobil od vseh ekip soglasen potrditven odgovor, da jih to ne moti. Seveda je bil trik v detajlih. Seveda kasnejše jokanje v stilu »nisam znao« in podobno ni pomagalo, ker jim je Brawn vselej pod nos pomolil papir kjer noben ni imel kaj proti. Brawn je imel na nek način ful srečo v temu saj ga noben ni jemal resno, saj si noben ni predstavljal da bo lahko v prvi sezoni tako pometel z konkurenco. 4. RB ja, imeli so nekaj več, vendar RB je v tistih 4 letih doživel ogromno pregledov in na koncu se je vedno zlizal, predvsem je bilo tudi njihovo prednje krilce na udaru zaradi upogibanja med dirko. Narobe ali ne zvlekli so se. 5. to da je Mercedes vedel 2 ali celo kot nekateri pravijo 3 leta prej kak motor mora biti je ubsurd. Ko je bil model na FIA-i potrjen model so zvedeli vsi in vsi so se strinjali, pač Mercedesu je tukaj uspelo, kot marsikdaj komu drugemu najboljše delo. 6. Če ima letos Ferrari kaj v sivi coni in če ga ne dobijo, je to čisto ok, pač bolje so brali pravilnik in opravili svoje delo. Od vedno je bilo tako, da ko nekdo izstopa, da je njegov bolid nelegalen. Ja možno? Krivdo je potrebno najprej dokazati.
24.7.2018 13:08:31
Aichi
Hub, magnezijevi bati? veš kako se zadeva užge že pr mali temperaturi
24.7.2018 13:17:06
hubertfast
@Aichi, prav imaš, še kot mulec sem delal petarde iz magnezija in hipermangana, v glavnem neka specialna zlitina je bila. Mogoče titan, samo to je težko, vemda je bila neka fora. V glavnem če sem samo to ustrelil mimo je super
24.7.2018 13:29:28
Falcon
vsaj en članek, kjer se izpostavi tudi efekt ekipe oz zapravljenih priložnosti. seb v dežju, razen te napake, ni odvozil slabo. povečal oz povečeval je prednost pred kimijem in valterijem, ki sta bila na istih gumah kot on sam. lewis pa je imel za tisti čas najboljše in tudi najbolj sveže pnevmatike. če takrat ne bi topil prednost vettla jo ne bi nikoli, če rečem malo karikirano. treba se je namreč zavedat, da v dežju že lep čas ne velja več samo to, ali je voznik tudi specialist za dež, ampak najprej to, kakšno T imajo njegove pnevmatike. Zato se tudi pogosto na kvalifikacijah v dežju zamenja dežne pnevmatike med posameznimi poskusi (mislim da je to melo odločilen pomen npr lani v monzi, silverstone 2012 ali 11)., čeprav je guma praktično nerabljena. Ultramehke pnevmatike pa so verjetno poleg večjega oprijema že po defaultu lahko še pomagale lažje meti oz doseči višjo T v gumi na suhih delih kroga. Zato tudi trdim da se je lewisu zadeva super poklopila, seveda pa je bil potreben tudi svoje vrste pogum ali pa poznavanje situacije za izbiro US pnevmatik in ne intermediate kot pri RB za maxa. ter nenazadnje seveda vožnja ki pritiče večkratnemu prvaku. glede samega izleta seba pa-v krogu pred tem je postal tisti ovinek namočen, to ga je pa peljalo ven. sicer je napaka pri njemu na koncu, kar je tudi priznal. Je pa res da ni bila velika, še posebej glede na spremembo razmer tam, koštala ga je pa ogromno. Še posebej če se primerja s kakšnim vrtenjem in izleti ostalih (na srečo je bilo veliko tega tam kjer je asfaltna izletna cona). Vendar ga je v to vseeno pripeljal tudi ferrari. Če bi ga prej dali pred kimija in ne uničevali gum s čakanjem kaj naredit bi prav verjetno nihče sedaj ne govoril o tem. Tako se pač zadeve izidejo. Kakorkoli, sezona je letos super zanimiva
25.7.2018 14:39:53
Lotus_72
@huber Tisti material, ki ga iščeš je bil Berilij. Ideja Illmorja. Namreč za bate se še dandanes uporablja Aluminij. Ima namreč zraven "lahkosti" (nizka gostota) superiorne toplotno prevodne lastnosti. Z drugimi besedami bat ni težak, pa še hitro se ohladi in ga ne stali v valju. Berilij ima superiorne trdnostne karakteristike (3 krat močnejši), plus manjša gostota in tudi do 2 krat boljšo toplotno prevodnost. Skratka superiorna izbira zlitine. Edina "težava" je bila, da tile motorji močno izpuščajo rakotvorne delce. Tako jih je FIA prepovedala iz varnostnih razlogov (baje jih je zatožil prav Ferrari). Malce smešno, ker recimo danes niti nočem vedet kako "hude" NOX pline spuščajo tile V6 pogoski stroji. Nizka lambda, podobno kot pri diezelgate-u. Enak oz. kar podoben koncept. Oh ironija. I m loving it.
26.7.2018 20:03:26

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija