EU birokracija in slovenski organi so zapovedali, da vam moramo povedati, da morate vedeti, da na naši spletni strani uporabljamo piškotke! Ja, imamo jih, pa tudi napolitanke in tiramisu. Lahko pa pridete tudi k nam na toplo mleko in Domačico ali pa mamin štrudl.

Če ostanete na naši strani, pomeni, da ste obveščeni in se s tem strinjate (če ne, pa si pojdite po piškotke drugam, v trgovino recimo).

Mimogrede, lačni otroci v Afriki nimajo piškotkov!!!!

Ugrizni in nadaljuj...
Članki   |   To gre že predaleč
McLaren kritičen do B-ekip
Force India, Haas, Toro Rosso in deloma tudi Sauber: V F1 se trend nagiba v smeri B-ekip, kooperacije so vedno bolj konkretne. McLaren v tem pogledu opozarja odgovorne F1 in se boji lastne prihodnosti.
Bojan Vrbnjak
8. september 2018 | 6:37:37

V F1 se borijo najboljši dirkači na svetu v najhitrejših dirkalnikih. Medtem ko je prvi del zaradi plačljivih dirkačev vedno bolj pod vprašajem, pa drugi del – vsaj v aktualni F1 – popolnoma drži. Najboljši primer je zadnji dirkaški konec tedna v Monzi, kjer je Kimi Raikkonen premagal 14 let stari rekord steze in s tem odpeljal najhitrejši krog v zgodovini F1.

Dejansko pa bi morali imeti še tretji del. Najboljši dirkači, najhitrejši dirkalniki in najbolj genialni konstruktorji. Zadnji vidik postaja v F1 le še obrobna pripomba. Naj ne bo narobe razumljeno, saj je F1 kvalitativno še vedno številka ena. Pri tem si je potrebno ogledati le to, kakšne ogromne korake sta Mercedes in Ferrari dosegla samo v pogledu pogonskih enot.

Ampak težava je kvantiteta. Število konstruktorjev upada, namesto tega pa se z vedno večjimi črkami piše partnerski šport. Ferrari s Haasom in Sauberjem goji kar dva tesna stika, Red Bull s Toro Rossom tako ali tako, v sezoni 2019 pa bodo zaradi enakih motorjev to samo okrepili. Pri Mercedesu pa naj bi takšno vrsto kooperacije poglobili z ekipo Racing Point, ki se sedaj nahaja v lasti Lawrenca Strolla.

Ampak čemu težava, se morda sprašujejo nekateri? Zaradi tega, ker to spreminja F1? Ne, ker tukaj ne gre le za pozitivne učinke, prihranke v stroških in ker tukaj ni prednosti za vse. Žrtve so namreč stare "garažne" ekipe, ki pa so v prvi vrsti giganti zgodovine tega športa. Govorimo o ekipah McLaren in Williams. Že aktualni trend kaže zelo jasno, da imata ti dve ekipi vedno več težav. Skupno imata to, da se že lep čas ne borita več za najvišja mesta. Ampak medtem vse kaže na to, da se omenjeni ekipi ne moreta več kosati z nekaterimi partnerskimi ekipami elitnih moštev.

In ravno zaradi tega so kritike in zaskrbljenost v F1 vse glasnejše. "Imam zelo velike pomisleke. Natanko to bi se zgodilo, če vmes ne bi posegli FIA in F1. na koncu bi videli, kako velike ekipe vedno bolj in konkretneje sodelujejo z manjšimi, da bi našle neko drugo pot za porabo denarja," je kritičen šef McLarna Zak Brown. "To se mora obravnavati in veseli me, da se tega zavedata tudi FIA in F1 in da je to prav in da gre za šport. Lahko rečem, da sem zelo zaskrbljen in istočasno optimističen, da bodo nekaj storili na tem področju."

In dejansko uma tudi FIA to temo na svojem urniku. "Da, zaskrbljeni smo," je v okviru dirke v Monzi povedal Charlie Whiting. Pri tem so nazadnje zakrpali le eno luknjo pravilnika. Ko je v F1 prišel Haas, so še manjkale omejitve za nove ekipe – kar se tiče kooperacije. Te omejitve so obstajale le za obstoječe ekipe. V bodoče pa se mora nova ekipa že vnaprej držati pravilnika. "Ampak sedaj gre tudi za obstoječe ekipe in to si moramo podrobneje ogledati," obljublja Whiting.

Ozadje je seveda zelo aktualno in tukaj je govora o ekipi Racing Point Force India in za vprašanje, ali preimenovanje ekipe zaradi prevzema – kljub izgubi točk – to moštvo zaradi nove štartne licence naredi za novo ekipo. Tukaj gre predvsem za denar, za temeljni znesek, neodvisen od denarnih nagrad iz televizijskih pravic za uvrstitev v konstruktorskem prvenstvu. Vendar pa gre tudi za kooperacijo z Mercedesom, na katero novi lastnik ekipe Stroll tudi računa.

Največji kritiki takšnega ravnanja so Williams, Renault (prav tako brez B-ekipe, saj je McLaren le kupec motorjev) in seveda McLaren. Ta trojica se zoperstavlja prizadevanju ekipe Strolla, da zadrži komercialne pravice. Toda dokaj nenavadno je dejstvo, da se je v zadnjem času najbolj zoperstavljal Haas, ki meni, da ta tema še ni dorečena. V sili se bodo proti temu borili tudi sami, kar pa ni po okusu F1 in FIA.

V pogledu na temo B-ekip pa je tukaj še naprej zraven tudi McLaren. "Tako kot sem jaz to razumel, je zadeva takšna, da kot B-ekipa ne bi bili upravičeni, da kratkoročno dobijo denar iz skupnega lonca," tako Brown o predstavi FIA v Monzi. "Ampak nam je bilo zagotovljeno, da si bodo ogledali temo B-ekip." Tukaj gre tudi za karakter celotne F1. "Najprej je šlo vse po poti, kar je tudi prav in kar vidimo sami, da je pač vsaka ekipa konstruktor. Potem si moraš nabaviti motor in menjalnik, razumljivo. Ampak mene moti to, kako daleč smo v tem pogledu prišli v današnjem času. Gre vse do osebja, do vetrovnika, praktično v ekstrem. To je šlo predaleč in za prihodnost F1 se to mora odpraviti."

Podobno vidijo tudi pri Williamsu. Sicer iz Grovea ne prihajajo velike zahteve kot iz Wokinga, toda gledano v celoti, v temeljni predstavi F1, se strinjajo z McLarnom. Kljub težkemu položaju, Williams želi za vsako ceno ostati samostojen konstruktor, "Ideja, da ekipe med seboj sodelujejo in potem na stezi tekmujejo druga proti drugi, zame nikakor ni smiselna. To zame ni to, kar F1 je in kar bi morala biti," je pred kratkim povedala šefica ekipe Claire Williams.       

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
macolar
To je to ko se je tovarniškim moštvom pustilo preveč maneverskega prostora. Williams in Mclaren sta na tem področju zaspala, tudi Renault nekako nima B ekipe (Redbull ni bil ravno partner), vsem trem pa je skupno da ne morejo sledit Mercedesu in Ferrariju, počasi pa tudi ne več satelitom ki dobivajo dele tovarniških ekip. Partnerstvo ekip bi moralo bit ilegalno in prepovedano. Če komu kaj ne paše, mu pokazat vrata in preprosto rečt adijo. S tem se lepo vidi kako vse veleumne prepovedi in omejitve vsakič ustrelijo nazaj. Ne smemo več testirat? - OK, dvignimo ceno motorjev in na ta način ugrabimo eno, ali dve ekipi ki od zdaj naprej testirata za nas. Seveda na dirki je kristalno jasno da če so pred nami, se je treba umaknit. In to je to. So pa taki ljudje ki jim je za kvaliteto dirkanja in tekmovalnosti prav vseeno dokler je na vrhu njihova ekipa.
8.9.2018 20:08:39
tadejkrze
To, da se ekipe poslužujejo tega da so B-ekipe in da ekipe kot so Mclaren in Williams životarijo na repu, pove veliko, da je ta šport v krizi. Ne iščem izgovorov, ampak kaj ti pomaga, če maš 4 motorne proizvajalce, od tega jih polovica noče dati motorja, ker jih je strah?
8.9.2018 21:46:31
matt0
Motor lahko razvijajo prav vsi, ni Mercedesov problem, da npr. Red Bull denar porabi drugje
8.9.2018 22:16:26
Tadejkrze
Lahko ga razvijaš ja, ampak a maš kakšne šanse proti nekomu, ki se s tem ukvarja recimo že 100 let? Plus tega, bi to verjetno lahko naredila samo Mclaren in Redbull, kaj pa ostali?
9.9.2018 7:10:26
ASUSfan
No, tadej, ce smo odkriti, kdaj pa je bila zadnja ne proizvajalska ekipa, ki je dejansko razvila svoj motor?
9.9.2018 7:59:39
Fero
Poleg vseh problemov ki jih F1 ima je tudi ta, da proizvajalcem ni zapovedano da morajo prodati motor moštvom, oziroma da ga morajo prodati tistemu ki si to želi.
9.9.2018 9:42:28
Dynisco
F1 sploh nima nobenih problemov. Ekip je dovolj, sponzorji so, dirkališča pa sama ne vedo, kako bi se jim uspelo uvrstiti na koledar in plačati pristojbine. Problemi so v glavah gledalcev, ki so prepričani, da je smisel formule to, da lahko njih ob nedeljah zastonj zabavajo.
9.9.2018 10:07:09
Fero
Dynisco: eni prepoznajo pač tveganje prej.
9.9.2018 17:47:12
ripmork
Dobro spisan članek, se povsem strinjam z @macolarjem in @Tadejem. Velik del krivde za zarejene proizvajalce, ki so si podjarmili ta šport kot mularija otroško igrišče je na strani Bernieja; privabljal jih je in jim popuščal na vseh frontah, ker je v njih videl dvig popularnosti ter samega Brand-a ($$$)... ironično so bili pa zlati časi največje popularnosti tega športa takrat, ko so bili proizvajalci (z izjemo Ferrarija) zgolj dobavitelji motorjev. Konstruktorstvo dirkalnikov je en od temeljev tega športa, ki se v tej situaciji počasi podira...
9.9.2018 23:08:00
matt0
Saj ne, da se ne strinjam s tem, da imajo v F1 prevlado proizvajalci. Ampak problem ni enostavno rešljiv, če bi kar delili Mercedesove motorje po čez, zakaj bi potem naprej razvijala Renault in Ferrari, če pa lahko vsak dobi Mercedesa?
10.9.2018 8:13:30
Fero
Saj sedaj mislim da bi več moštev že želelo konjiča namesto Mercedesa.
10.9.2018 8:32:35

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija