Verstappen izenačil Prosta

Nedelja - dirka
Verstappen izenačil Prosta
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
29.10.2023 23:08

Dirka za VN Mehike, kljub Ferrarijevem triumfu na sobotnih kvalifikacijah, ni postregla s presenečenjem na vrhu. Max Verstappen na poti do svoje 51. zmage v karieri ni imel prave konkurence. Drugo mesto je osvojil Lewis Hamilton, tretji pa je bil Charles Leclerc. Slednji se je v uvodnem krogu zapletel s Sergiom Perezom, ki je po nesreči tudi odstopil.

Matej Natek

Glede na razplet včerajšnjih kvalifikacij, kjer sta si prvo startno vrsto privozila oba Ferrarijeva dirkača, med ljubitelji formule 1 najbrž ni bilo malo takšnih, ki so upali, da se zmage na nedeljski dirki vendarle ne bo veselil Verstappen. Tovrstnih upanj pa je bilo bolj ali manj konec že po prvem krogu. Ob ugasnjenih lučeh se je namreč Verstappen ekspresno pognal najprej mimo Sainza, pri vstopu v 1. zavoj pa je bil Nizozemec že na Leclercovi notranji strani. Vodstvo je bilo tako njegovo, razlika pred konkurenti pa je zatem le še rasla.

Povsem drugače pa se je prvi krog razpletel za njegovega moštvenega tekmeca. Perez, ki je startal s 5. mesta, se je ob ugasnjenih lučeh izstrelil mimo tekmecev in bil ob vstopu v 1. zavoj prav tako na Leclercovem boku – toda na zunanji strani. Mehičan je kljub temu skušal priti pred Ferrarijevega dirkača, kateremu pa je v Red Bullovem sendviču preprosto zmanjkalo prostora. Trčenje je bilo posledično neizogibno, na žalost številnih domačih navijačev pa je kratko potegnil prav Perez. Najprej s tem, ko je padel povsem na začelje, po prihodu k mehanikom krog kasneje pa je postalo hitro jasno, da je njegov dirkalnik preveč poškodovan za nadaljevanje.

Verstappnu je nato še največ skrbi povzročala strategija njegovih tekmecev. Nizozemec se je namreč v boksih ustavil v 20. krogu – 5 krogov pred Hamiltonom in kar 12 pred Leclercom. Pri Ferrariju so posledično upali, da bodo lahko v zaključku dirke pripravili napad. Kar pa se je na koncu izkazalo za strel v prazno. Razlog pa je tičal v rdeči zastavi, ki jo je z nesrečo v 33. krogu povzročil Magnussen. Danski dirkač je v hitrem 9. zavoju treščil v bližnjo ogrado. Dogajanje pa je bilo najprej nevtralizirano z varnostnim avtomobilom. Po ugotovitvi, da je potrebno popraviti ogrado, pa se je vodstvo dirke odločilo da dogajanje na stezi raje povsem ustavi. Prekinitev je nato trajala približno 15 minut, v tem času pa so moštva seveda smela zamenjati gume, kot tudi opraviti popravila. Pri čemer je bil lahko najbolj zadovoljen Leclerc, ki se je do tedaj vozil s poškodovanim prednjim krilcem.

Kljub temu pa se situacija za Ferrari v nadaljevanju ni izboljšala, saj je vodstvo ob ponovnem startu ostalo trdno v Verstappnovi lasti. Za nameček pa ga je začel ogrožati Hamilton, kateremu je moštvo namestilo gume z rumeno obrobo. Kljub bojazni, da srednje gume ne bodo zdržale preostalih 35 krogov, pa se je Mercedesova odločitev izkazala za pravilno. Hamilton je namreč v 40. krogu – po številnih poskusih – prehitel Leclerca. Slednji pa v nadaljevanju ni mogel slediti Angležu. Verstappnov ritem pa je bil vsem nedosegljiv.

Nizozemec je tako v mehiški prestolnici slavil šestnajstič v sezoni, s čimer je postavil rekord v številu zmag v eni sezoni. Na večni lestvici pa se je z 51. zmago v karieri izenačil z Alainom Prostom. Pred njim so tako le še Vettel (53), Michael Schumacher (91) in Hamilton (103). Slednji je sicer nazadnje slavil v sezoni 2021, v Džedi.

Na oddaljenem četrtem mestu je ciljno črto prečkal Sainz, ki se je moral po prekinitvi ukvarjati predvsem z Russellom. Slednji je imel namreč, tako kot njegov moštveni tekmec, nameščene srednje trde gume. A s to razliko, da mlajšemu od obeh Angležev pri Mercedesu ni uspelo najti poti mimo. Še več – 4 kroge pred koncem ga je po izjemni vrnitvi (dirko je začel šele kot 17.) prehitel Norris. S sedmim mestom je za pozitiven rezultat za AlphaTauri poskrbel Ricciardo, osmi je bil Piastri, deveti Albon, deseti pa Ocon. Omeniti pa velja, da se je večji del dirke med dobitniki točk vozil Hülkenberg, za katerega je bila to 200. dirka v formuli 1. Po dolgotrajnem branjenju 10. mesta pa je v zaključku dirke padel na 13.

Novo dirko za pozabo so doživeli pri Aston Martinu saj se je Alonso vozil povsem na začelju, v 48. krogu pa je zapeljal v bokse in odstopil. Bistveno bolje pa se ni godilo niti Strollu, ki se je resda trkal na vrata najboljše deseterice, 4 kroge pred koncem pa se je moral po trku z Bottasom prav tako posloviti od dirke.

ČASI
Krogov
Hitrost
Interval
Zaostanek
Čas
1
Max Verstappen
Red Bull
71
-
2
Lewis Hamilton
Mercedes
71
+13.875
+13.875
3
Charles Leclerc
Ferrari
71
+9.249
+23.124
4
Carlos Sainz
Ferrari
71
+4.030
+27.154
5
Lando Norris
McLaren
71
+6.112
+33.266
6
George Russell
Mercedes
71
+7.754
+41.020
7
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
71
+0.550
+41.570
8
Oscar Piastri
McLaren
71
+1.534
+43.104
9
Alex Albon
Williams
71
+5.469
+48.573
10
Esteban Ocon
Alpine
71
+14.306
+1:02.879
11
Pierre Gasly
Alpine
71
+3.329
+1:06.208
12
Juki Cunoda
AlphaTauri
71
+12.774
+1:18.982
13
Nico Hulkenberg
Haas
71
+1.327
+1:20.309
14
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
71
+0.288
+1:20.597
15
Guanju Džou
Alfa Romeo
71
+1.079
+1:21.676
-
Logan Sargeant
Williams
70
+1
+1
-
Lance Stroll
Aston Martin
66
Trčenje
-
Fernando Alonso
Aston Martin
47
Okvara
-
Kevin Magnussen
Haas
31
Trčenje
-
Sergio Perez
Red Bull
1
Trčenje
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
WrongWorld29.10.2023 23:16
lojzetu samo čelado dol da je na srednjih gumah zdržal do konca, landu pa za mojstrska prejitevanja.
aichi29.10.2023 23:19
Saj niso ble problem gume, še šparal jih je, če bi se moral borit z LEC, zato je mel tud potem najhitrejši krog
WrongWorld29.10.2023 23:36
vse mi je bilo jasno ker sem vidu kak se je žorž muču z istimi prehitet karlosa a neuspešno. toliko jih je uniču da ga je lando z lahkoto koknu. kar se pa maxa tiče je že 2. sezono vesoljski ni kaj dodat.
puzzler29.10.2023 23:55
....res je težko bit vesoljski ko ti avto deluje tok hitro, da lahko počneš kar koli hočeš, zanimivo da v singapuru ni bil vesoljski...nekdo bo rekel da se mu tam ni dalo vozit, noben pa ne da mu bolid ni dovoljeval....
WrongWorld30.10.2023 00:15
puzzler, lahko bi rekli da avto ni bil dobro nastavljen a razlog pozna samo on.
RR_0130.10.2023 05:49
Če bi bil avto vesoljski potem bi vse pole letos dobil, tako pa bolje da si tiho. Avto je treba za dirko naredit in dirkača posadit v njega , ki ga bo obvladal. Sem prepričan , da ta avto lahko vozi na takšnem nivoju samo Max . !
xrenaultx30.10.2023 07:56
To imaš prav. Ta dirkalnik na takšnem nivoju lahko vozi samo Max, ker je ta dirkalnik 100% prilagojen njemu. Če bi pa bil v moštvo nekdo drug, Russel, Leclerc, Hamilton, Alonso,... in bi ga prilagajali njemu, bi bili z njim prav tako tako dominantni.
xrenaultx30.10.2023 07:57
Njihov dirkalnik je pa tako vesoljski. Takšnega še v F1 ni bilo.
Neobremenjen30.10.2023 08:18
RR_01, ti pa take streljaš, kot da si šele včeraj začel spremljati F1. Sploh ti ni jasno kaj je razvoj dirkalnika in kako zelo se današnji dirkalnik razlikuje od tistega iz prve dirke. Pa primerjati Race pace s Qually pace? Ojojoj. Sploh zato, ker se že dlje časa ne sme nastavljat avtomobila za vsak session posebej. Ti predlagam, da greš na YT, poiščeš kanal od Driver61, pa si pogledaš kakšno razlago. Da ti bo vsaj malo jasno.
F1_tom30.10.2023 09:34
Seveda ta avto lahko vozi samo Max, če pa nimata enakega avta. To je vsem jasno. Pol sekunde razlike med obema? Sicer pa z nelegalnim dirkalnikom res ni težko zmagovat
kimikaze30.10.2023 10:01
Za Red Bull je že tako njihov tehnični direktor na začetku sezone izpostavil, da njihove največje prednost ne vidi nujno na en hiter krog ampak kako stabilno, predvidljivo v skoraj vseh pogojih se obnaša njihov paket. Performans z obrabo pada in niha precej precej manj kot pri ostalih ekipah. Kar pomeni, da je njihova največja prednost tam kjer je najbolj pomembno, dirkaški ritem na dirkah. Osebno misli, da je vloga Verstappna večja na kvalifikacijah, na dirkah lahko največji del dela prepusti dirkalniku. Če ni takoj precej hitrejši, pa pač počaka nekaj krogov, da se razlika med njegovim in drugimi dirkalniki spet poveča s tem ko drugim z večjo obrabo grip pada ali niha. Tudi na kvalifikacijah je prednost, če ti dirkalnik takoj lepo ogreje gume na optimalno raven, kar Red Bull znova dela najbolje. Nobene tople vode ni tukaj, vse napisano lahko nevtralen opazovalec zaključi skoraj na vsaki dirki.
RR_0130.10.2023 10:49
Dobri ste, tolk ko veste bi že lahk vsak svoj bolid ustvaril pa svoje Maxe notri položil. Po vašem mišljenju je tako dokler bo Max vozil Redbulla bodo vedno prvaki. Hvalabogu če bo tako, ampak se motite. Enkrat vse mine
xrenaultx30.10.2023 11:18
Ja, seveda, dokler bo RedBull tako dominanten, bodo prvaki. Pa ne potrebujejo Maxa, lahko bodo svetovni prvaki tudi z drugim voznikom. Lep dokaz je Vettel. V RedBullu, ki se je vozil kot po tračnicah, je bil dominanten. Ko je v roke dobil normalen dirkalnik, pa je pokazal vse svoje znanje.
Neobremenjen30.10.2023 12:21
RR_01, tebi še vedno ni jasna ena zelo pomembna stvar. Če imaš tako dominanten avto, ki ga razvijaš samo za Maxa ali pa za sosedovaga Janeza (s tem mislim skoraj kateregakoli dirkača na gridu), bo pač prvak Max. Če bi se na začetku sezone RB odločil da bo razvijal avto za Pereza, oziroma za njegov stil vožnje, bi bil zdajle v težavah Max. Čisto enostavno. Ne gre za to, da nimata istega avta, seveda ga imata, a je narejen za Maxa. To je približno tako, kot če bi dal dvema šprinterjema enake tekaške čevlje isto števliko 42, Eden bi imel nogo št. 42, drugi pa 45. A lahko predvidiš kdo bi zmagal?
WrongWorld30.10.2023 14:37
RR_01, nobeni komentarji drugih glede tvojega ljubljenčka maxa ti niso všeč razen tistih ki jih sam podaš! to kaže kak narcis si.
Bolt12430.10.2023 15:31
večina strokovnjakov tukaj ste mnenja da ko vzame Adrian Newey svinčnik v roke in začne razmišljati,razmišlja o Maxu ne pa o bolidu in o njegovi aerodinamiki saj to sploh ni pomembno,vglavnem je stvar taka kot je bla lujzeki en je vedno boljši od drugega
andrej30.10.2023 18:01
pa seveda da je dirkalnik malo tudi po željah verstappna, saj pa imajo njega za volanom in ne hamiltona. če hoče perez drugačne nastavitve jih verjetno tudi dobi
Neobremenjen30.10.2023 19:15
Bolt124, Ja seveda, ker aerodinamika ma pa ful veze s stilom vožnje, ane? Bolt, ne ga streljat. Andrej, tebe sem pa tudi imel za malo bolj razgledanega. Ker z nastavitvami se da spremeniti samo naravo dirkalnika, a ne? Identično se dogaja v zadnjem času pri mercedesu. Smer v katro gre razvoj bistveno bolj ustreza Hamlitonu kot Russlu. To je ja očitno.
deyych30.10.2023 20:57
@ww a ste vi kaj drugačni??
Whiteswan31.10.2023 16:17
Dokler je bi RB prvih nekaj dirk svez iz vetrovnika je tudi Perez zmagoval. Nato je krivulja sla narazen. In to da je nekaj narobe, so jasno dale vedet avtoritete v F1. Ampak ve se, mali je tu da bo prvak, perez pa po pac pucflek. In glede nato da je pucflek se v mostvu do njega obnasajo katastrofalno. Ce nebi predlani zaviral Hamiltona (oh yea checo is a real animal!) bi smrkolin bil en drek prvak. In za hvala lepa mu niti lani niso pomagali do viceprvaka, letos pa je ze retardirani meksikanec po mnenju srarega respektabilnega nacija "dr.Marka".
dbench01.11.2023 08:35
Veliko se vas (nas) jezi nad Maxom ali bolje rečeno nad situacijo v RB, a vseeno je treba razumet, zakaj vse stavijo na Maxa. Enostavno zato, ker dokazano prinaša rezultate. In to že (skoraj) dobesedno od prvega dne ko je vstopil v F1, ko je zmagal v Barceloni, čeprav res da malo po sreči. Ampak kljub crash obdobju, ki ga je imel in katerega doživi vsak ko enkrat dobi vsaj približno konkurenčen avto, je ves čas veljal za nadtalenta, bodočega prvaka, ves čas je bil pri vrhu. Tudi njegov mind-set je, vsaj na zunaj, ubijalski, surov. Pač Checo zaenkrat še ni Rosberg, ki je nadmudril Lewisa. Ko bo tega zmožen, bo tudi Max dobil po tintari. Ampak bo moral biti najprej enako hiter, potem pa še konstanten in preudaren - z manevri kot na zadnji dirki, to očitno še ni. Verjetno pa v moštvu že vedo (mnogo mnogo bolje od nas) zakaj je taka hierarhija. In zakaj bi karkoli spreminjali, če so rezultati tu?
© Copyright 1999-2023 Avtomanija