Nedelja - dirka - Piastri rutinirano do 3. zaporedne zmage - Avtomanija

Piastri rutinirano do 3. zaporedne zmage

Nedelja - dirka
Piastri rutinirano do 3. zaporedne zmage
04.05.2025 23:36

Dirko za VN Miamija je z udobno prednostjo pred Landom Norrisom dobil Oscar Piastri. Sicer je McLarnovemu dvojcu uvodoma nemalo težav povzročal Max Verstappen, ki pa je v nadaljevanju izgubil tudi proti Georgu Russellu.

Matej Natek

Glede na minimalne razlike na kvalifikacijah, kot tudi dogajanje na sprintu, med ljubitelji formule 1 najbrž ni bilo malo takšnih, ki pričakovali, da bo, vsaj kar se boja za zmago tiče, pestro tudi na nedeljski dirki. Uvod je bil vsekakor takšen, saj je 1. zavoj postregel z novim zapletom – tokrat med Verstappnom in Norrisom. Pri čemer je krajšo znova potegnil slednji. Anglež je namreč potem, ko bi v 2. zavoju med njima skoraj počilo, moral umikati preko izletne cone, zaradi česar je padel na 6. mesto. In čeprav se je v nadaljevanju znova vrnil v boj za vrh, pa je z vsemi prehitevanji izgubil preveč dragocenega časa.

Vse skupaj pa je bila voda na Piastrijev mlin, ki se je v uvodnem krogu ognil vsem pastem in se v 4. krogu najprej lotil Antonellija, nato pa se podal v lov za Verstappnom. Slednji pa se pričakovano ni dal brez boja. Celo do te mere, da ju je po številnih neuspelih poskusih, dohitel že Norris, ki se je v 9. krogu nahajal na 3. mestu. Vse do 14. kroga, ko je Piastri vendarle uspel prelisičiti Verstappna. Slednji pa je nato svojo kožo drago prodal tudi proti drugemu McLarnu, saj je bil Norris uspešen šele 4 kroge kasneje. Do takrat pa je razlika do vodilnega Piastrija znašala že več kot 8 sekund. Sicer drži, da se je le-ta v nadaljevanju topila, pa Norrisu razlike nikoli ni uspelo zmanjšati na manj kot 3 sekunde. Piastri se je tako veselil svoje 3. zaporedne zmage (prvi McLarnov dirkač po Hakkinenu v sezoni 1998). Pred evropskim delom sezone pa ima v skupnem seštevku 16 točk naskoka pred Norrisom.

Tretje mesto se je vse do postankov zdelo trdno v Verstappnovih rokah. Toda po zaslugi virtualnega varnostnega avtomobila (zaradi Bearmana, ki se je po okvari pogonske enote ustavil ob stezi) in pravočasnega postanka se je v 30. krogu znašel za Russellom. Slednji je po zaslugi VSC-ja tudi sicer pridobil največ, saj se je pred tem vozil na 5. mestu. Pri Red Bullu so sicer upali, da bo Angleža v nadaljevanju izdala obraba njegovih mehkejših gum. Toda zaman, saj ga Verstappen v preostanku dirke nikoli ni resneje ogrozil.

Na osamljenem petem mestu je ciljno črto prečkal Albon, ki se je uvodoma boril tako z obema Ferrarijema, kot tudi z moštvenim tekmecem Sainzem. V 31. krogu pa je opravil še z Antonellijem, ki se je moral zadovoljiti s 6. mestom. A z varno razdaljo pred obema Ferrarijema, ki sta si bila zaradi različnih strategij na koncu preveč v napoto, da bi lahko posegla po višjih mestih. Za nameček pa je v zadnjem krogu v Hamiltona priletel še Sainz, ki je skušal v 17. zavoju na silo mimo sedemkratnega svetovnega prvaka. Na srečo obeh pa trk ni bil usoden.

Omeniti še velja, da sta se v 1. zavoju, poleg vodilne dvojice, zapletla še Lawson in Doohan, ko je slednji iskal neobstoječi prostor na notranji strani. Doohan se je s poškodovanim prednjim levim kolesom poslovil takoj. Lawson pa je obupal v 38. krogu, ko je postalo jasno, da mu ne bo uspelo priti do vidnejše uvrstitve. Pet krogov prej se je zaradi okvare od dirke poslovil še Bortoleto.

ČASI
Krogov
Hitrost
Interval
Zaostanek
Čas
1
Oscar Piastri
McLaren
57
1
-
2
Lando Norris
McLaren
57
1
+4.630
+4.630
4.630
3
George Russell
Mercedes
57
1
+33.014
+37.644
37.644
4
Max Verstappen
Red Bull
57
1
+2.312
+39.956
39.956
5
Alex Albon
Williams
57
1
+8.111
+48.067
48.067
6
Andrea Antonelli
Mercedes
57
1
+7.435
+55.502
55.502
7
Charles Leclerc
Ferrari
57
1
+1.534
+57.036
57.036
8
Lewis Hamilton
Ferrari
57
1
+3.150
+1:00.186
1:00.186
9
Carlos Sainz
Williams
57
1
+0.391
+1:00.577
1:00.577
10
Juki Cunoda
Red Bull
57
1
+13.857
+1:14.434
1:14.434
11
Isack Hadjar
RB
57
1
+0.168
+1:14.602
1:14.602
12
Esteban Ocon
Haas
57
1
+7.404
+1:22.006
1:22.006
13
Pierre Gasly
Alpine
57
1
+8.439
+1:30.445
1:30.445
14
Nico Hulkenberg
Sauber
56
1
1 krog
15
Fernando Alonso
Aston Martin
56
1
1 krog
16
Lance Stroll
Aston Martin
56
1
1 krog
-
Liam Lawson
RB
36
2
21 krogov
-
Gabrielle Bortoleto
Sauber
30
1
27 krogov
-
Oliver Bearman
Haas
27
30 krogov
-
Jack Doohan
Alpine
0
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
paulista04.05.2025 23:38
Piastri je najboljši trenutno, lepo je pošolal Maxa na stezi...
david11204.05.2025 23:42
Bravo pisatri…sramota ferrarija..sploh odnos voznikov do osebja…sezona za pozabo
kimikaze04.05.2025 23:52
Ferrari postaja 5. ekipa. Počasi bo čas, da letošnjo sezono začnejo uporabljati kot testni poligon. Prav neverjetno lepo pa je gledati neverjeten napredek Williamsa. Je kot prerojen odkar je tam James Vowles.
xrenaultx04.05.2025 23:59
@david112, kakšen odnos voznikov do osebja? To da sta voznika sarkastična, zaradi totalno nesposobnega osebja? Pri eni drugi ekipi, bi en dirkač v takem primeru spustil par kletvic. Ferrari je res totalno nesposoben. Najprej čakajo, da Hamilton uničuje gume. Nato čakajo, da Leclerc gubi čas za Hamiltonom. In še to, da so Leclercu rekli, da bodo zamenjali pozicije, Hamiltonu pa ne (vsaj tako so rekli na SKY-u.)?
aichi05.05.2025 00:00
@kamikaze... pravilno, tud mirnemu hamiltonu je enkrat moralo prekipet
kimikaze05.05.2025 00:06
Čakamo še na razplet Hamilton-Sainz.
aichi05.05.2025 00:07
to zna trajat še
Presern05.05.2025 01:20
Kakorkoli...dobra dirka! Aston martina zanic. Ferrari pa kot ferrari...da tam ne dobijo boljsega kadra pa tut ne vem no...
mato05.05.2025 01:22
@xrenaultx Kdo je komentator dirk na Sky Sport? Danes sem prvič gledal prenos na F1TV in ne morem poslušat glasu Alexa Jacquesa...
BigBoss05.05.2025 05:42
Lahko preklopiš na "international" audio stream. Tam sta Crofty in M. Brundle.
Ziggy05.05.2025 06:21
Ali bi lahko Ferrari šel na lansko različico, ki je bila očitno boljša?
Mario8405.05.2025 06:47
Tezko rect da je lanska razlicica boljsa, v savdiji so bili skoraj pol sekunde hitrejsi od lanske razlicice, od japonske 1,5 sekunde (verjeten so lanske kval. bile dezevne?). Dirkalnik je hitrejsi, problem je, da so drugi precej hitrejsi.
lizing05.05.2025 08:17
Bojim se da je to to kar se prvenstva tiče,razlike bodo proti koncu verjetno še večje.
hubertfast05.05.2025 08:40
@Mato, meni je Zupančič na športklubu šel čez glavo, samo zaradi njega sem si kupil F1TV. In ni mi žal.
Advokat05.05.2025 10:15
Včeraj zmaga izjava med prenosom na F1TV: LH je bil dominanten le z javljanji. haha
Mansell05.05.2025 10:38
Bogi Ferrari. Čarli je sicer malce boljši od LH samo zato, ker po tolikih neplodnih letih zelo dobro pozna to šajtrgo. Ferari je bil dober daleč nazaj, pa potem spet v obdobju Shumacherja. Pa nikoli več. Daj Maxa v Ferrari, bo bo isto, zraven pa še samo stokanje.
Advokat05.05.2025 11:01
V začetnem obdobju Šumija, je bil super šajtrga, se spomnim so kar deli leteli ven iz zadka. Je pa bilo garanje, da so ga spravili na nivo. Maks sigurno ne bi delal čudežev, več pa verjamem da bi pokazal od Lojza.
aichi05.05.2025 11:25
Žak in Palmer gresta vsem na žiovce, da o Ruth in Lindi, histeričnih pič..ah po dirki in pred dirko, ne govorimo.
Advokat05.05.2025 11:32
Niti ne gresta, sta čist v redu!
Msport205.05.2025 13:03
Malo za šalo in tudi zares: Točno 3 leta nazaj, na prvi dirki tu na Floridi, sta se na "one of seansi" ponovno dobila in komentirala Ben Edwards in John Watson iz eurosport 90tih. Poglejte v arhiv F1TV... ;-) Drugače pa bo s temi aktualnimi komentatorji tako kot z kura- jajce. Ne pridemo do dna, kaj je prav, če ne drugega se naveličaš človeka in te moti. Tudi Ališič je bil- roko na srce- kdaj za paranje živcev, ampak danes, kaj bi dal, da bi ga poslušal vsak vikend.
Whiteswan05.05.2025 13:50
Dobra dirka, ponovno je bilo lepo gledat Maxa kako vlece duso ven iz RBR, na koncu je ze tako poplesaval da je bilo samo vprasanje casa kdaj bo odletel v steno. Sicer Ferrari dokler ne dobi v vodstvo nekaj podobnega Brawnu lahko samo pospravi kufre, Vassour je precejsne razocaranje, pa s(m)o kar polagali upe vanj. Williams pohvalno, Glede Mclarna pa samo eno. Ustolicit Piastrija in Landa poslat iz ekipe. Da si tak pussy s superdominantnim avtomobilom, obup od obupa.
xrenaultx05.05.2025 16:45
@Whiteswan, zakaj pussy? Kaj je Lando naredil narobe? Na štartu je šel v prazen prostor, potem se je pač moram umakniti. Če se nebi bi se zaletel (ker Max se nikoli ne ob umaknil) in bi potem za Piasrijem sedaj zaostajal še za dodatnih 18 pik.
dbench05.05.2025 19:10
Glede na vse težave ki jih ima letos Lando, se dobro drži na lestvici. Pravzaprav je na večini dirk bil celo najhitrejši, a si je po nekaj lastnih napakah ali pa po spletu drugih okoliščin zadevo otežil, nakar je moral omejevati škodo. Oscar deluje zelo zrelo in bo težak nasportnik, dejansko je do sedaj naredil samo eno večjo napako, vrtenje na prvi dirki. Je pa še 3/4 sezone in zgodi se lahko marsikaj.
RenaultF105.05.2025 21:03
Se strinjam dbench tolk smole že dolgo nisem videl.
RenaultF105.05.2025 21:04
Se strinjam dbench tolk smole že dolgo nisem videl.
Advokat06.05.2025 10:12
Smola bi bila, če bi se mu kdo zakantal ali kaj podobnega, če je pa sam delal napake, pa ne moremo govorit o smoli.
Whiteswan06.05.2025 13:03
Lando ima kronicno nesreco v prvih ovinkih. Razen ce slucajno starta prvi in se tisti drugi (kot smo vcasih v sali rekli) zakopa na startu :-)
Neobremenjen06.05.2025 13:20
Whiteswan, kakšno kromično nesrečo? Tip je enostavno papak. Ko bi Maxa enkrat raztrosil skozi ovinek, tako kot ga je LH, bi seta začel drugače obnašat.
Advokat06.05.2025 13:51
Neobremenjen: Maks ni na tej dirki naredil nič narobe, pravzaprav je roko na srce vlekel maks iz dirkalnika. Če bi se raztrosila skozi ovinek, bi bil tokrat Lando kriv in naslednjič Maks zaradi tega ne bi nič drugače vozil, le oba bi imela iz te dirke manj točk.
xrenaultx06.05.2025 16:39
@Neobremenjen, in kako se je Max začel drugače obnašat, ko se Hamilton enkrat ni umaknil Max-u? Še vedno je bilo vse isto. Če se Hamitlon nebi umikal, bi lahko vsako dirko končala ob stezi. Največji problem pa je, ker to Max-u nenehno dopuščajo, namesto, da bi ga sproti kaznovali. In isto je z Norrisom. Če se nebi umaknil Max-u, bi za Piastirjem sedaj zaostajal še več točk.
xrenaultx06.05.2025 16:40
@Advokat, Lando nebi bil nič kriv, ker je bil Max tisti, ki ga je potisnil iz steze. Max je naredil napako, potem pa tako kot je pri njemu v navadi gre na silo in drugi voznik mora reševati situacijo.
matt006.05.2025 16:50
Saj je bil spredaj, kaj te spet tere
hubertfast06.05.2025 17:28
Sramota za Ferrari, 57 sekund zaostanka po 57 krogov. In z enako inženirsko ekipo tudi rezultat ne bo drugačen. To leto in naprej. Sem Neweya enkrat poslušal in je rekel, da ko je videl kaj ga tam čaka, ni denarja, da gre tam životariti.
Advokat06.05.2025 20:17
xrenaultx: na tej dirki se Maks ni mel kaj za umikat, imel je svojo linijo. Ni blo kaj za kaznovat. Ravno tako kot Piastri na sprint dirki, ko je Kimi mislil da se bo izšlo, pa se mu ni, če bi prej popustil pa ne bi toliko izgubil. Tako tudi Lando. Tako da xrenault, ne zatiskaj si oči.
sya_n.06.05.2025 20:47
Zanič dirka. Za pozabo.
RenaultF106.05.2025 21:17
Se strinjam dbench tolk smole že dolgo nisem videl.
xrenaultx07.05.2025 00:40
@Advokat, kje sem pa napisal, da bi ga morali kaznovati na dirki? Sicer so mu zopet spregledali vse kar se je dogajalo na kvalifikacijah in pa tudi start na sprintu, toda to je druga tema.
macolar07.05.2025 08:59
Norris je na drugem planetu kar se tiče ohranjanja gum. Na sprintu je Piastri poradiral profil, medtem ko so bile Norrisove gume še vedno solidne, pa tudi ujel ga je takrat. Na dirkah kjer bo bodo gume zelo trpele bo Norris skoraj zagotovo boljši. Če ga seveda Max ne bo tiščal/porinil iz steze.
Advokat07.05.2025 09:00
Tole si napisal: "Lando nebi bil nič kriv, ker je bil Max tisti, ki ga je potisnil iz steze. Max je naredil napako, potem pa tako kot je pri njemu v navadi gre na silo in drugi voznik mora reševati situacijo." Torej če je nekdo nekoga potisnil ven, je posledično primeren za kazen.
hubertfast07.05.2025 09:21
@sya_n., za pozabo glih ni bila, sicer odvisno za koga navijaš. Ampak če pogledamo bolj na široko, je bilo fajn gledati Piastrija, kako je opravil z Maxom. Lando je sicer najbrž zaradi svoje neodločnosti potreboval več časa. Williams je tudi bil za pogledat. Ferrari je bil zanimiv, ker očitno niso vedeli kaj sploh počnejo na dirki. Če se ne boriš za zmago ali oder je swapanje potrebno, saj se gre za ekipne točke. Pol pa rabijo 5 krogov, da zberejo korajžo, da rečejo Čarliju naj se umakne.... Lewis vmes pokuri srednje gume, Kimi se odpelje,.... Pol pa še trepetajo pred Sainzem za 8 mesto.
RenaultF107.05.2025 09:23
Fantje nehajte se že pričkat, ste ko stare babe :). @Advokat, nekateri imajo Maxa toliko v želodcu, da je on vedno primeren za kazen. @ostali, tukaj je Maxu enostavno avto zdrsnil, po mojem mnenju ni bilo namerno, da je rinil v Landa, in Lando žal ni imel druge izbire. Vrjamem, da bi Piastri in Hamilton v končni fazi enako odpeljala, če bi želela ohraniti avto. Vso diskusijo po radiu pa jemljem kot del igre :). In ne pri tem Maxa nič ne branim, ampak tokrat se mi ni zdelo namerno. Recimo v soboto ga je Piastri namerno peljal okrog, pa vseeno ni bilo kazni. Tukaj bi sicer lahko bila, ker sta bila oba izven steze, pa mislim da so komisarji videli to kar menim sam, da mi je avto enostavno zdrsnil in ni bilo druge izbire. Žal kot velikokrat do sedaj je Lando spet potegnil kratko. Imam pa občutek, da ko ne bo popustil bo počilo in na koncu bo on kriv :(.
Advokat07.05.2025 10:03
hubertfast: če pogledamo bolj na široko, je bila dobra dirka. Dogajanje na startu, odlične borbe med Maksom in tokrat obema dirkačema McLarna, ki je bil na tej dirki izjemno hiter. Tudi nekaj lepih borb je bilo v ozadju. Ferrari pa moštvo in dirkača, bledi na dirki.
Neobremenjen08.05.2025 09:36
Lewis : "You want me to let him past as well?" Ferrari : "We're checking"
© Copyright 1999-2023 Avtomanija