Max Verstappen - »V osnovi pomanjkljivi« dirkalniki F1 so grožnja za šport - Avtomanija

»V osnovi pomanjkljivi« dirkalniki F1 so grožnja za šport

Max Verstappen
»V osnovi pomanjkljivi« dirkalniki F1 so grožnja za šport
15.03.2026 12:43

Max Verstappen je po dirki na Kitajskem vztrajal pri svoji trditvi o igrici Mario Kart in bil znova zelo kritičen do novih pravil.

Artur Švarc

Nizozemec je po odstopu v Šanghaju še naprej bentil čez aktualne dirkalnike. Verstappen je vozil na šestem mestu, preden so mu naročili, naj se vrne v bokse in odstopi.

»Še vedno je obupno. Ne vem, če je nekomu to všeč, potem res ne ve, za kaj gre pri dirkanju,« je Nizozemec med drugim začel za medije, ko so ga vprašali, ali je bilo dirkanje ta konec tedna manj umetno.

»Splošno ni zabavno, ne. To je igranje Mario Karta. To ni dirkanje. Mislim, ta konec tedna smo bili počasnejši, zato smo se celo dirko borili s Haasom in Alpinom. Seveda, tudi z nekaterimi drugimi dirkalniki. Poglejte dirkanje, švigneš mimo, nato pa ti na naslednji ravnini zmanjka baterije in oni spet švignejo mimo tebe. Zame je to preprosto šala.«

»To nima nobene zveze z dirkanjem. Enako bi rekel, če bi zmagoval na dirkah, ker mi je mar za dirkaški produkt. Ne gre za to, da bi bil razburjen zaradi tega, kje sem, ker se zdaj dejansko še bolj borim, seveda, tako da še bolj razumeš, kaj moraš storiti in za kaj gre, ampak zame je res komedija.« 

Ali se da ta pravila rešiti? »Lahko malo pomagaš, a so v osnovi pomanjkljiva.«

Na vprašanje, ali so rešitev osemvaljniki, je Nizozemec dodal: »Da, ampak mislim, da se to prihodnje leto ne bo zgodilo. Boleče je.«

Dirkač Red Bulla je nato nadaljeval pogovor o razpravah s Formulo 1 in izvršnim direktorjem Stefanom Domenicalijem.

»No, moraš biti malo previden, kako poveš te stvari. Pogovarjamo se o tem. Mislim, da razumejo, kaj želimo povedati kot dirkači. Mislim, da govorim v imenu večine dirkačev. Nekateri bodo seveda rekli, da je super, ker zmagujejo na dirkah, kar je povsem pošteno. Ko imaš prednost, zakaj bi se ji odrekel? Ker nikoli ne veš, ali boš spet imel dober dirkalnik. A če se pogovoriš z večino dirkačev, to ni to, kar nam je všeč. Ne verjamem, da je to všeč pravim oboževalcem F1, morda je všeč nekaterim navijačem, ki pa ne razumejo dirkanja, a upam, da se bomo tega čim prej znebili.«

Verstappen prav tako zvoni plat zvona in pravi, da bi osredotočanje na takšno vrsto dirkanja lahko imelo dolgoročne posledice.

»Upam, da ne razmišljajo tako, ker bo to na koncu uničilo šport. To se jim bo vrnilo in jih ugriznilo v zadnjico. Zame pa, dokler lahko komuniciramo z njimi in poskrbimo, da delamo na nekaterih rešitvah, ki bodo veliko pomagale, bo super, vendar bo tudi zelo težko doseči, da se bodo vsi strinjali. Ni nujno, da se vsi strinjajo, a večina ljudi se mora strinjati, da bi lahko sprejeli spremembe, toda kot sem rekel, to je politično. Nekateri čutijo, da imajo zdaj prednost, in jo seveda želijo izkoristiti, povsem upravičeno, to razumem, nisem neumen. Toda hkrati, če pogledaš na to z vidika športa, to preprosto ni dobro.«

Bi lahko dirkači nekega dne sodelovali pri ustvarjanju pravil? »Da, želim si, a ne verjamem, da se bo to zgodilo,« je dejal Verstappen.

»Vendar bi morali poslušati že leta 2023, da bi to predvideli. Žal niso, a morda je to lekcija za prihodnost, da se to ne bi nikoli več ponovilo. To bi bilo odlično.«

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
cosword9915.03.2026 14:34
Amen
ferrarif115.03.2026 15:52
Ah, jokica.
scythe15.03.2026 16:26
Če ti ni všeč, zapusti F1. Veliko mladih dirkačev čaka na sedež v F1.
vv15.03.2026 16:39
Nikoli ga nisem maral ampak povedal je čisto prav.
xrenaultx15.03.2026 17:10
Čisto prav je povedal.
giga15.03.2026 18:02
Zakaj ima prav? F1 je bila vedno odraz oziroma je predstavljala čas, v katerem je delovala. Prej ogromno konjev, ki so bili tudi v avtih, nato turbo doba, sedaj pa elektrika. Skoz se ze pritožujemo nad vsako spremembo, ki pa jo mi za ekrani ne občutimo. Vsi gledamo naprej in mislim, da tudi uživamo v prehitevanjih,.
Znoris15.03.2026 18:14
Za gledat je odlično, sploh sprint dirke so nekaj čisto drugega kot tisti dolgčas z varčevanjem brez prehitevanj. Realno me letos nebi motilo, če je sprint na vseh dirkah. Iz vidika dirkača pa sigurno ni užitek, da ti baterija narekuje kako voziš, tako da je čisto prav povedal. Nasprotnega mnenja so verjetno pri mercedesu, ferrariju, pa kak Alpine...
jurica.kocina15.03.2026 20:28
Vsi so vedeli pred sezono kako se bo dirkalo. Sedaj ko se dirka drugače kot se, se pa joka. Pač eni so naredili boljše delo kot drugi. Jebi ga maš kar maš in to je to. Meni so dirke prov zanimive toliko prehitevanj ni bilo še nikoli. Mogoče pa RB lani ni porabil 5mil. čez buđet cap kot leta 2021 (aja sej res to so bli sendviči sorry) in jih to zdej tepe. Prov sede da ne gledamo več tok tega sebičneža.
xrenaultx15.03.2026 21:28
@jurica.kocina, meni Max nikoli ni bil všeč, toda to pa ne pomeni, da sedaj jamra, ker ima slab dirkalnik. On je povedal, da je to obupno že pred več kot dvema letoma. Ko je že samo poskusil vožnjo v simulatorju je vedel, da tole ni F1. In še kako prav je imel.
xrenaultx15.03.2026 21:30
@Znoris tebi je odlično za gledati, kako dirkači kot polži vozijo ovinke? Odlično za gledati kako spuščajo gas sredi ravnine. Te vožnje mimo pač niso prehitevanja.
Znoris15.03.2026 21:55
Ja dejansko je dosti bolje kot tisti drs vlakci, ki smo jih gledali pretekla leta. Prehitevanja je v preteklosti bilo bore malo pa še to na vedno enakih mestih. Mene tudi moti to spušcanje gasa in polnjenje baterije, ampak se dejansko nekaj dogaja. To kar sta danes prikazala Leclerc in lewis, je blo res užitek gledat. Trenutno so med dirkalniki velike razlike, ko se bo enkrat normaliziralo bodo samo še bolj skupaj in akcije bo še več. Ni ravno to česar smo vajeni, sigurno ni optimalno, ampak ni pa tako mimo, kot se je zdelo pred sezono.
JohnnyEnglish15.03.2026 22:24
popolnoma se strinjam z Maxom! nevem no...meni ni point čimveč prehitevanj ampak kvaliteta prehitevanj..a ni blo lepše gledat kako sta se dva ali tri na polno "zasledovali", branili LEVO in DESNO, se približevali brez umetnih pomagal meter po meter zaradi zaveterja? pa tudi ,če ga celo dirko ni prehitel je bla tista napetost, adrenalin, negotovost, če ga bo sploh prehitel. sedaj itak že vnaprej veš, da če se mu približa ga bo tudi prehitel v vsakem primeru. Nevem no..mislim, da je pa sedaj res čas, da zaključim s formulo, ker to danes je bla zame ena najbolj dolgočasnik dirk. pPehitevanj ogromno ampak prehitevanja brez duše!
Makaronarr16.03.2026 06:12
Podpis.
vv16.03.2026 06:48
Giga, a je poanta v tem, da bodo filal baterijo, bremzali, ali je to f1 kjer naj bi pokazali kdo ima večja jajca? Naprej mi pride kot gokart ne vem če je še v BTC ju, če si vozil bolj agresivno je model hitro zmanjšal moč. F1 naj bi bila neka klasika ne pa neki hibridiq.
Senna4Ever16.03.2026 07:39
Se absolutno strinjam z njim.. Sploh nima veze kdo zmaguje in kdo izgublja, poanta je v tem, da to ni več dirkanje kakršno bi moralo biti. In kot sem že enkrat napisal, tisti, ki se spoznajo na F1 to enostavno vedo. Pika.
miata.knight16.03.2026 08:04
Nisem Maxov navijač, a se strinjam z njim. Vsi ste že vse povedali. Me pa zanima starostni profil komentatorjev tule: starost tistih, ki vam je to všeč in obratno :-).
newsman16.03.2026 08:19
Najbolj slikovit primer - svež - te neumnosti, ki se dogaja v F1, je včerajšnje prehitevanje Russella pri Hamiltonu na eni izmed ravnin. Res, da ima Mercedes prednost, toda da Russell mimo Hamiltona švigne kot z bojnim letalom F15?!?!? Pri tem pa vemo, kako dobro dirko je odpeljal Lojze in ni bil počasen. Temu naj rečemo prehitevanje? Wow tistim, ki v to verjamejo. Jaz se pridružujem tistim komentarjem, ki v tem vidijo umetno tvorbo F1. In sem tudi popolnoma podpiram Maxa. To z dirkanjem nima več nobene veze, to je le ameriški šov za Z-generacijo, za ljubitelje blišča in kiča. Skratka F1 anno domini 2026 je .. oprostite izrazu .. sranje!
Msport216.03.2026 15:33
Newsman, še enkrat si zadel žebljico na glavico... Pa sem mislil, da se najslabše, kot je bil Max Mosley z glupimi pravili pred slab. 30. leti, lahko zgodi samo enkrat!
giga16.03.2026 20:21
Dirkanje, ki smo ga poznali prej je zdavnaj mimo. Odkar obraba gum igra glavno vlogo dirkači, ki imajo "jajca" , ne pridejo več do izraza , ni samo baterija kriva. Tudi na cesti vidiš Teslo z 300KM , ki se pelje za tovornjakom. To je realnost.
JohnnyEnglish16.03.2026 22:49
@giga...realnost je trenutno veliko sranje na vseh področjih oz. v večini (tehnologija, socialni stiki, odnosi, razlike med sloji, zdravstvo in še in še) ampak tale F1 prvila pa niso samo v večini ampak komplet sranje. in ja to je narejeno samo za generacijo Z in mlajše generacije, ker če bi kdaj spremljal napete sezone in "mesarsko klanje" na stezi in izven steze v 90ih in začetku novega tisočletja (da sploh ne omenjam 70' in 80'), ko smo z mravljinci po telesu čakali dirke in Miranov ulala in Miheliča.. bi vedel o čem starejši ljubitelji F1 govorimo. ampak moral si bit cele sezone v tem, da si občutil pravo strast..youtube posnetki žal tega efekta ne dajo. Uničevanje bolidov se je začelo s KERS-om (kar je bilo še znosno), nadaljevalo z DRS in sedaj smo na električnih 6 valjnikih v kraljici motošporta..sam rečem lhk..ĐIŽS!!
Makaronarr17.03.2026 12:46
Mene pa zanima, zakaj je vsako leto manj peska ob stezah? Same asfaltirane izletne cone,...vcasih je voznik drago placal svojo napako pri voznji izven steze.
Advokat17.03.2026 15:05
JohnnyEnglish@ tisti Miranovi ulala, so bolj iz trte zviti. Marsikdaj se je kaj zgodilo na progi a je on neke trače razlagal in sploh ni opazil, da se je kaj zgodilo. Potem so dali pa posnetek, je pa začel vpiti ulala.
BaDMaN17.03.2026 15:55
Se strinjam da to ni dirkanje ampak je kar je zdaj ne morejo nič spremenit. Verjamem da bo čez pol leta zgodba drugačna (če ne prej) drugo leto pa bojo vsi pozabli na to...
paulista17.03.2026 19:40
Po letu 1990 so v F1 na voljo takšna in drugačna sofisticirana pomagala, simulatorji itd. vpliv voznika je manjši kot je bil prej.. vsaka pravila zahtevajo prilagoditev najprej moštva in potem voznika katerega vpliv je manjši za končno zmago. Da zdaj Verstapen joka je hecno ... 4 leta je bil v poziciji kakršni je sedaj Rusell...
Znoris17.03.2026 21:12
Trpeli smo v preteklosti veliko bolj kot zdaj, za vsak centimeter in ne samo to, trpeli smo najbolj zaradi dominantnih dirkalnikov. Nisem navijal ne za Ferrari in ne za Mercedes pa če vse skupaj zračunam kar precej let trpljenja. Seveda je bilo tudi popularno, da je bila jasna številka ena v ekipi, tako da tudi sovoznik ni imel šans, da bi vsaj malo popestrilo. Ferrarijevo ero sem še nekako prebolel ma pri Mercedesu pa par let nisem spremljal F1, ker je bilo enostavno negledljivo. Manjkalo je akcije, manjkalo je možnosti, da lahko vsaka ekipa naredi dober dirkalnik. Nova pravila so daleč od ideala niti niso to kar je F1, ampak vsaj nekaj se dogaja in dirkači imajo vsaj možnost kaj narediti. Trenutno so še razlike precej visoke, ampak ko se bodo le te zmanjšale bo to kot da gledamo motogp.
Znoris17.03.2026 21:53
aja pa pozabo omenit še redbull ero...
Advokat17.03.2026 22:06
znoris@ samo to ni več dirkanje na meji. Bolj zgleda kot vožnja.
Znoris17.03.2026 22:18
Ja varčevanje je res je, da je ekstremno ampak varčevanje z materialom je vedno bilo prisotno v F1. Gume, zavore, gorivo, tudi vozniki varčujejo na teži, ker so bolj lahko kategorniki :) Se pa strinjam, da je preveč električne moči, mogoče zmanjšat za 50%. Morda bi s tem vseeno obdržali te "zlate" proizvajalce.
© Copyright 1999-2023 Avtomanija